Elindult az első karbonsemleges elektromos konténerszállító kamion

Kigördült Magyarország első elektromos meghajtású, környezetbarát konténerszállító kamionja a METRANS csepeli vasúti termináljáról. 

Az új elektromos kamion segítségével a METRANS mondhatja elsőként Magyarországon magáénak a konténeres áruk vasúti-közúti kombinált szállításának karbonsemleges formáját.

A METRANS Csoport a német Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) intermodális, azaz vasúti-közúti kombinált áruszállítással foglalkozó leány¬vállalata, több mint 10 országban van jelen, Európa egyik piacvezetője ezen a területen.

Első saját tulajdonú magyarországi konténerterminálját 2017-ben nyitotta meg Budapesten, Csepelen. 2021-ben pedig lerakta következő hazai termináljának alapkövét is Zalaegerszegen. A vállalat fő profilja a termináltól terminálig történő nemzetközi konténeres vasúti áruszállítás, de számos esetben közúti partnerek bevonásával „háztól-házig” történő kombinált logisztikai feladatokat is teljesít.

Karbonsemleges szállítás

A vállalatcsoport stratégiai célja a széndioxid-kibocsátás nélküli, teljes mértékben klímabarát áruszállítás. A vállalat a legmodernebb, energiatakarékos, elektromos és hibrid mozdonyokkal rendelkezik, konténertermináljain korszerű elektromos konténerdarukat és rakodógépeket használ, vontatási energiaigényének nagy részét környezetbarát zöldárammal biztosítja.

Fennmaradó szén-dioxid-kibocsátását pedig nemzetközi emissziócsökkentő beruházásokkal hozza egyensúlyba a vállalat, hogy globális karbonlábnyomát nullára csökkentse. Éghajlatvédelmi programja keretében a METRANS Csoport 2021-ben egy év alatt több mint 45 ezer tonna széndioxid légkörbe jutását előzte meg és váltotta ki alternatív, környezetbarát megoldásokkal.

Az első hazai elektromos konténerszállító kamion

A METRANS csepeli termináljáról kigördült új elektromos kamiont a WIN Capital állította üzembe. A prototípus egy DAF XF Super Space Cab típusú jármű volt. Az átalakítás – az új elektromotorral és az akkupakkokkal együtt – mindössze 130 kilogrammal növelte meg a jármű saját tömegét, miközben maga az e-kamion össztömege nem változott, így ugyanazt a szállítási teljesítményt nyújtja, mintha belsőégésű motorral szerelt gyári állapotában volt.

Az új elektromos kamion mintegy 200 kilométer hatótávolsággal rendelkezik teljes terheltség mellett is. Az e-kamion fedélzeti töltőberendezése 400 voltos, 64 amperes egyenárammal 5 óra alatt tölti fel 100 százalékra az akkumulátorokat.

Gyors-töltéssel a töltési ideje 2 órára csökkenthető. A karbonsemleges e-kamion nemcsak a klímát védi, de a zajszennye is csökkenti: indítása mindenféle hanghatás nélkül történik, alapjárati motorhang nincs, indulás után is csak egy halk „trolihang” jelentkezik menetzajként.

Forrás: ITT és ITT és ITT